Top
Η διατροφή των αθλητών – Zakcret Blog
fade
4842
post-template-default,single,single-post,postid-4842,single-format-standard,eltd-core-1.1,flow-ver-1.3.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,eltd-light-header,eltd-header-style-on-scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0,vc_responsive

Η διατροφή των αθλητών

Η διατροφή των αθλητών

Όλο και περισσότερα άτομα προσπαθούν να εντάξουν την άσκηση στην καθημερινότητα τους και να πετύχουν μια καλή φυσική κατάσταση. Η διατροφή και η άσκηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την καλύτερη απόδοση και την αύξηση της μυϊκής μάζας.

Κατά την άσκηση τραυματίζονται οι μύες και είναι απαραίτητη η άμεση αναπλήρωση γλυκογόνου δηλαδή ενεργείας , υγρών, ηλεκτρολυτών και επιδιόρθωση της μυϊκής μάζας.

 

 

Μετά τη άσκηση, ο οργανισμός χρειάζεται το κατάλληλο γεύμα για να αναπληρώσει τα αποθέματα ενέργειας και να αποκαταστήσει τον μυϊκό ιστό.
Ο σωστός συνδυασμός τροφίμων μπορεί να αυξήσει την απόδοση και την μυϊκή μάζα του αθλητή/αθλούμενου.

 

Η πρώτη επιλογή τροφίμου μετά την άσκηση πρέπει να είναι οι υδατάνθρακες!!

Για άμεση αναπλήρωση γλυκογόνου χρησιμοποιούνται οι υδατάνθρακες υψηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως λευκά ζυμαρικά, πατάτα, λευκό ρύζι κ.α. Έτσι, υπάρχει ενέργεια για την επόμενη προπόνηση.

 

TIP: Όσο πιο κοντά χρονικά μετά την άσκηση καταναλωθεί το γεύμα τόσο πιο γρήγορα γίνεται η αναπλήρωση γλυκογόνου.

 

 

Η δεύτερη επιλογή τροφίμου μετά την άσκηση πρέπει να είναι οι πρωτεΐνες!

Βοηθούν στην αποκατάσταση του μυϊκού ιστού και την αύξηση της μυϊκής μάζας. Ο οργανισμός χρειάζεται πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας όπως κοτόπουλο, αυγά, ψάρι, γαλακτοκομικά.

Επιπλέον, η αναπλήρωση των υγρών μετά την άσκηση είναι σημαντική. Για κάθε απώλεια ενός κιλού μετά την άσκηση, θα πρέπει να καταναλώσετε 6 ποτήρια νερού.

 

Ιδέες για μετά-προπονητικό γεύμα…

  • Τόνο με ζυμαρικά
  • Μπαγκέτα με ομελέτα και τυρί light
  • Μπιφτέκια με πουρέ πατάτας
  • Σολομό με ψωμί ολικής άλεσης
  • Ζυμαρικά με κιμά και τυρί light
  • Smoothie με φρούτα, γάλα και πρωτεΐνη

Ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου διαιτολογίου σύμφωνα με τις ανάγκες  και τους στόχους του αθλούμενου θα καθορίσει τις ποσότητες των γευμάτων.

 

 

Φυσικά, με τα καλύτερα ανδρικά & γυναικεία είδη προπόνησης για την καθημερινή σου άσκηση!

 

Η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Λυσικάτου Ηλιαλένα για τα ZAKCRET SPORTS

http://www.lysikatou.gr/

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ NEWSLETTER

#ZAKCRET_SPORTS